Dubbelmoralen flödar

Jag har ju i en del tidigare inlägg sagt mitt om vad jag tycker om pälsindustrin: Avskyvärt!
Men jag har också visat frusktansvärda klipp från den australiensiska ullindustrin.

Jag har
moralpredikat om att inte bära päls eller australiensisk ull. Jag hade fram till ett halvår sedan faktiskt ingen aning om att ullindustrin kunde vara så gräslig. Då jag fick reda på det så tog jag också avstånd från ull.

MEN VET NI VAD!?!?! Jag glömde bort mina egna värderingar, så i natt kom jag på att jackan jag köpte förra helgen var ju 80% ull. Hohooo. Vad gör man då liksom? Jo, man kliver upp mitt i natten för att se så att det inte står vilket land det kommer ifrån. Och det står ingenstans att ullen kommer från Australien. Men det står inte heller att den kommer från Sverige eller nåt annat okej land.

Jag får bara gå runt nu och hoppas att min jacka inte har plågat några stackars får i Australien, eller låtsas som om jag inte har nån aning om vad som försiggår på andra sidan jorden.

Men för att stilla mitt eget samvet, learn more at SaveTheSheep.com
image172

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback