Känner DU till den den Australiensiska ULLindustrin?

Jag har i ganska många år nu tagigt avstånd från pälsindutrin. Skinn bär jag fortfrande då jag anser att det inte är samma fruktansvärda djurplågeri insom skinn- som pälsindustrin. (nu menar jag inte reptilskinn)

ANYWAYS, kalla mig dum, jag jag hade ingen aning om vad ullindustrin höll på med. Jag har väl tänkt att fåren mår väl bara bra av att bli rakade på sommaren så de slipper värmen och så vidare.

Lite nu och då brukar jag gå in på PETAs hemsida och läsa artiklar och så, och redan i höst läste jag om ett ny debatt om just ullen. Jag kollade inte riktigt upp vad det egentligen handlade om. Men så igår då jag kikade på de nya Britneybilderna så såg jag en klickbar länk till den här omdiskuterade infofilmen som Pink har gjort. Jag hade som sagt inte sett den tidigare, utan bara läst om den.

Men något så F R U K T A N S V Ä R T!!!

Tänk på var fan eran ull kommer ifrån i fortsättningen!

Snälla, klicka på den här länken neda och titta på filmen! DO IT!
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=wool_pink&Player=wm&speed=_med

Behöver kanske inte säga att jag varnar känsliga tittare/djurvänner/människor med minsta uns samvete!

Vad tycker du? Kommentera gärna!

(jag har fortfarande inte lärt mig posta videoklipp, så därför postar jag en länk. nån får gärna upplysa mig. jag kan heller inte skapa klickbara ord/länkar, den där länkknappen funkar inte för mig, så det behöver jag också hjälp med, eftersom vanliga hederliga koder inte funkar)


Kommentarer
Postat av: Linda

fy fan vad äckligt!

2007-02-19 @ 12:31:26
Postat av: Mina levnadsteorier

hehe då ska du få mer av det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback