La Guardia Airport

Aight, nu sitter vi på flygplatsen New York och väntar på att på få checka in. Vi kom hit kl 9 och planet går 3. hohooo. 6 timmar. Det är länge. VARFÖR? Ja, det kan man fråga sig, speciellt eftersom vi inte får checka in förän fyra timmar innan. Men det är ju snart så. Oh well, på teve hade de varnat så mycket över att det skulle vara trafikkaos till och från flygplatserna den här helgen (labourday), så vi ville ta det säkra före det osäkra.

Det som är ännu mer skoj är att vi ska mellanlanda i Philly igen. Och det tar typ 1.5 timme med buss mellan new york och philly. så hade vi lämnat hotellet typ nu, eller om en timme, och sedan fått tag på en buss och åkt direkt till flyget där så hade vi sluppit oron att missa planet till arlanda, eftersom då vi väl kommer till philly har vi skiiiiitlite tid på oss att hinna med flyget. oooooh well, det löser sig alltid.

Så snart är vi alltså tillbaks i sverige och norpan. Bittersweet. Men det är läskigt hur fort man vänjer sig vid platser. New York, som kändes så surrealistiskt stort då vi kom dit (som det alltid gör) vad precis som jättesjälvklart nu då vi åkte.

Kanske lika bra att det är så, för då kanske inte norrköping kommer att kännas så litet i mer än nån dag eller två innan det sedan blir så sjävklart lagom sedan.

Lagom. Så oerhört trist ord. Men så mycket händer nu i höst och till våren så jag antar att inget riktigt kommer att vara lagom.

Okej, så, hur har resan varit? Helt underbar. Första två dagarna i new york var verkligen hysterisk. Jag kände inte riktigt av det där softa med staden som jag gjort tidigare ggr. Sedan åkte vi ju alltså till DC som var precis som jag lämnade det, och precis som jag hade hoppats på. Sedan var vi tillbaks i new york. Och DÅ, då var det precis som jag ville att det skulle vara. :-) Galet men på lagom (där har vi ordet igen, men nu i positiv bemärkelse) nivå. Det blev  shopping i Soho, mat i Greenwich, häng i Central Park osv osv. Och OMG vad vi  har gått. Vi har snittat kanske två mil om dagen. A, igår, då vi var i Central Park så gick vi kanske 3 mil. A, jag hade verkligen inte pallat att gå en dag till. Så att sitta still på ett plan i dag kom alldeles i perfekt timing.

Så har vi såklart ätit och druckit en massa gott, men jag hoppas då att de ovannämda prommenaderna har kunnat kompensera det hela.

Nu är det dags att börja checka in snart.

Summa lumumma - resan har varit alldeles utmärkt perfekt!

Kommentarer
Postat av: Gong

Vad fint att ni har haft det bra! Förstår att det måste kännas tråkigt att åka hem. :(
Hoppas hemresan inte är allt för dryg, är inte avundsjuk på den men på resten...:)
Var Bree snygg då?
C ya Soon


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback