Dammig dam

image157Tjosan så jag har arbetat i helgen. Idag bröt jag mot regel nummer ett med stort E, den där som pappa lärt mig: "Man ska inte arbeta på söndan, det sa alltid farfarn".

Fredag, lördag och alltså söndag har jag rivit tapeter, slipat, spacklat, målat osv osv osv. Jag har träningsvärk i armarna, vilket iofs är bra eftersom jag inte tränat på föööööööööör länge, så att känna att åtminstone en muskel har fått jobba är ju framsteg.

Kom hem ikväll, lagom till Ben Stiller kl 21, FYLLD med damm. Jag lovar. Fylld. Halsen, näsan, öronen brösten, ja, till och med innanför trosorna (wops!) hade jag damm från bl.a. 40 år gamla tapeter. Not that fresh. Men nu vet ni. Och det, gott folk, är huvudsaken.

Det går iallafall frammåt i lägenheten. Nu är allt rivande klart och uppbygnaden har börjat. Elen ska fixas till veckan, köket kommer på tisdag, sedan är det bara att lägga golv, måla, slipa gammat golv, sätta upp garderober och kök så SCHMACK! Sen blir det klart och sååå fint.

Bilder kommer strax.

På tal om VIPS!! Jag har nog aldrig varit med om en människa som säger SCHMACK så många gånger per mening som Niklas, i Niklas Mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback