Sär skrivningar kan vara så miss ledande

Men undantag från oförlåterliga missar då jag bloggar, så kan jag själv tycka att jag är rätt bra på det svenska språket. Syftningsfel och särskrivningar är ju därför något jag själv aaaaldrig sysslar med! Jo, det händer faktiskt, men av rent slarv, inte okunskap!

Ibland blir särskrivningarna i sig jättetrevliga syftningsfel. Jag joinade gruppen "Sluta särskriv!" på Facebook för att få skratta åt andras misstag, och här är några guldkorn som medlemmarna i gruppen fotat/copat.


image160


image159


image162


image165

Kommentarer
Postat av: kalaskulla

visst är särskrivningar fantastiskt underhållande och irriterande på samma gång? hatkärlek liksom!

2007-10-03 @ 15:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback