Höst

Ni känner väl till den där klassiska höstfilmscenen som finns i alla romantiska (-komedier) från någon park i Nordöstra USA? Ett par går hand i hand och sparkar i höstlöven och romantiken flödar.

Det är min bild av hösten. Mys och romantik. Min absoluta favoritårstid. Men varför glömmer jag år på år den där äckliga förkylningen som alla drabbas av? Man snorar och hostar och sprider baciller. Man får sårmun. Håret blir flygigt. Man har lite pengar eftersom nya höstkläder måste inhandlas. Och ofta är det mycket stress då allt som legat på vila under sommaren måste göras. När sjutton har man tid för myskvällar framför teven med tända ljus, inlindad i en filt och en tekopp i knät, eller långpromenader bland höstlöven? För övrigt så är höstlöven ofta äckliga, blöta och hala.

Men på något sätt så lyckas hösten ändå fånga mig. Jag passar på att njuta vid de få tillfällen jag får. Nu ska jag gå på en promenad till vårdcentralen, och sedan gå en liten omväg till skolan. Kanske finns det torra stora lövhögar på Södra Promenaden?

image171



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback