vass, råk, brygga, bro, udde, avlopp, utlopp, inlopp, sund, grund och vindbrunn


Så här är det att bo i hyresrätt. Man får en lapp om att det ska ske en rejäl avloppsrensning i huset. Onsdagen 21/11 plingar dom på dörren, är vi inte hemma tar de sig in med extranyckel. Vänliga ska vi vara också, att rensa och göra plats under diskhon.

1. Jag har inte tid med att städa för att ni ska rensa avlopp i ett hus jag ska bo i i två dagar till.

2. Jävla tur att det nyss storstädades under diskhon.

3. Jag har inte heller hjärta att låta er gå loss bland min smuts. Därför måste jag helt enkelt rensa avloppet i badkar och handfat själv innan ni kommer hit.

4. Ge mig en cirkatid. Jag skulle bra gärna vilja veta om ni kommer hit mellan 7-12, eller kanske 13-16. Annars blir det som idag, jag pallrade mig upp som om det vore självaste julottan, för att hinna duscha innan ni dyker upp. Som kanske, för vad vet jag, är redan klockan 7.

5. En annan anledning att jag gärna skulle vilja veta en cirkatid är att jag nu har varit kissnödig sedan kl. 9. Men kan ju inte gå och lätta på trycket. För vem vet, kanske ringer ni på dörren preciiiiis då jag sitter där och kissar. Och så länge jag hållit mig nu lär tömningen ta en hel minut.

6. Och för Guds skull. Om ni säger att ni ska komma idag, GÖR det då. Det har fleeera gånger tidigare hänt att en lapp säger att ni ska komma för diverse fix och trix. Men dyker inte upp alls. Stackars min blåsa. Det är allt jag kan säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback