Muff, Muffin, Muffins

Ikväll tillägnas flyttpackningen köket. Tallrikar, ugnsformer, matberedare, brickor och... och... en massa baktillbehör: muffinsplåtar, sockerkaksform, pajformer, elvisp osv osv osv... Och jag blir såklart sugen på att börja baka. Det är trevligt, det luktar gott, och det smakar gott.

Men nej, jag gör inte sånt längre. Äter goda saker. Eller jo, det gör jag faktiskt. Men jag äter inte goda onyttiga saker. Inte i onödan i alla fall. Det kommer nog att bli en hel del bakning inför jul. Så jag får vänta. Då kommer det räcka och bli över.

Men oj så gott det vore med muffins just nu. Chokladmuffins. Eller jag vet, pepparkaksmuffins! Finns det? Om inte så ska jag uppfinna det. Ja. Pepparkaksmuffins.

Men inte än på ett tag, som sagt. Min kompis Spegelbilden är ganska tuff.

Hon skriker i mitt öra:

natalie dee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback