Kontrollerat kaos

(obs! Inlägget läses lite halvstressigt, förtvivlat och förvirrat. Med en gnutta hopp. För att få den rätta känslan.)

Elektrikern är i nya lägenheten och drar el, och tycker att det vore bättre om köket satt på plats innan han drog kökselen. Wow. Oj. Skynda skynda. Men hey, det fattas ju en ritning.

Vi har lagt upp en massa möbler på Blocket. Smart asses, kunde vi inte vänta tills i morgon. Det rings och mailas. Jag ska leka flyttgubbe och skruva isär hyllor och bord som ska säljas, medan B sätter ihop kök utan ritning.

Men hej, en intressent på Katten. Trivs han med hundar? Oj, svårt att veta. Aldrig träffat hundar ju. Hoho, vad gör man? Nä, det fick bli så att han nog inte ska komma till en hundfamilj ändå. Synd. Magkänslan sa att det var en go familj annars.

Så i eftermiddag om allt går som det ska går första flyttlasset till Lägenheten (nä jag är inte tysk, jag har bara en grej för mig att sätta stor bokstav på ord för att liksom betona att det är THE Shit). Flyttlasset består av kläder, handdukar och sängkläder. Sånt som vi inte kommer att behöva inom en tvåveckorsperiod. Eller jo, klart vi kommer behöva kläder handdukar och sängkläder. Men inte allt liksom.

Malin och Patti undrade vad som hänt i ens liv, sådär helt av en slump, som har förändrat ens liv totalt. Jag funderar och funderar. Hur mycket är egentligen en slump? Eller har jag själv sett till att styra upp precis allt? Jag återkommer om det.

Djupt andetag. Nu kör vi!



Kommentarer
Postat av: Madley

Men vaaaa? Vadå en intressant på katten - ska Wilson också bort?!

2007-11-10 @ 17:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback