Double trouble

Idag är en konstig dag. Som vanligt så vaknade jag då väckaren ringde, stängde av den och klev upp omedelbart (vilket inte har varit så självklart den senaste månaden), och hoppade ganska snart in i duschen. Jag mådde bra också. Var inte särskilt trött heller. Inga som helst tecken på huvudvärk. Nä, en väldigt bra morgon.

Så sätter jag mig framför teven med sminket i högsta hugg, tyckte att allt var lite extra suddigt, men eftersom jag inte hade glasögonen på mig då jag sminkade mig så tänkte jag att det kanske bara var det då.

Jag gjorde i ordning min frukost och tittade på Godmorron Sverige och Nyhetsmorgon om vartannat, precis som vanligt, men DÅ, så inser jag att jag fortfarande ser suddigt. Och inte bara det, jag ser dubbelt. Näe, det måste ju bara vara glasögonen som är skitiga. Studsade upp och tvätta dem noga med Yes. Tillbaks i soffan. Fortfarande dubbelseende. Kollade mail på datorn. Dubbelt. Skrev ett sms - dubbelt.

Så har det pågått resten av dagen, ja, jag ser dubbelt alltså. Inte så dubbelt som då man titta i kors, men lite liksom. Blev tillsagd av både en och två och tre personer att ringa Sjukvårdrådgivningen. I did. Men vad kan dom säga liksom? Men jag var tvungen att ställa in ett och annat möte. Jaja, sånt händer.

Ja, lite hjälp fick jag iallafal, så jag tror jag vet vad det kan vara.

Så nu ska jag lägga mig ner och blunda en timme, och sova. Kanske blir det bättre då jag vaknar.


Fredag idag. Sweet. Idol ikväll - discomusik a la Studio 54 är ju fruktansvärt tråkigt, men det får gå an ändå.

Sedan är det bara två veckor kvar, sen flyttar vi. Weeehoo. Tänkte börja packa kläder i helgen.

Men just det, nu ska jag vila mina korsade ögon.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Häll

gud va läskigt, hoppas du mår bättre nu, fika nån dag? å du, pyssel hos mig på första advent kl 17, ta med allt tyg och klister å dret du har hemma. kramen!

2007-11-13 @ 11:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback