Andas ut.

Whoooho. Vilken helg.

Lördag: Flytt. Oj. Köksbordet är visst för stort. Vi måste åka till IKEA då vi ändå har hyrt släp och lånat bil med dragkrok. (är det för övrigt inte väldigt konstigt att typ 9 av 10 bilar här nere i söder saknar dragkrok? Hemma i norr, där har vi alla dragkrok. Och släpvagn.) Har vi tid? Nej. Vi måste. Brum brum.

Söndag: Städ. Mången man gör gott arbete, brukar pappa säga. Hans pappa sa också så. Nu säger jag så. Mången man gör gott arbete. 16.30 var allt städat i gamla lägenheten. 1900, efter middagen, får vi för oss att se hur mycket som är att i källarförrådet. Det måste vi ju också tömma. Oj oj OJ. Mycket. Väääldigt mycket. Jag kom på jag hade glömt min medicin. Var yr. Svimfärdig. Orkar inte mer. Istället får jag ta hand om att fylla den snygga garderoben. Älsklingen tömde förrådet. 0000. Klar. God natt.

Idag: Lämnar in nyckeln. Nu har vi en lägenhet. En. Vår alldeles egen. Ingen annans. Äntligen.

Nu saknar vi bara köksbord, soffbord, nån hylla, nån hylla till. Vatten i köket. Och lite el. Och Internet. Nästan klar. Nästan.


Kommentarer
Postat av: kalaskulla

darl, jag blir aldrig permanent stockHåållmarrä..men du kan anta att jag är där för jämnan efter nyår först. men ditt dejtschema låter förträffligt. jag måste också komma i ordning lite. det ekar hemma nu. :( och plånboken ekar lika tom! men jag bjur dit dej nån gång efter julhelgerna då? okeh? loads of luuv


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback