Sex laxar i en laxask

Jag tänkte dra mitt strå i stacken bland alla matbloggare och berätta om att jag förmodligen åt det godaste jag lagat, ja kanske som jag ever ätit, till middag tidigare ikväll.

Jag tog en hel halv laxfilé, inte i bitar, nä, utan en såndär stooor ni vet. (åt såklart inte hela alldeles själv, ju)
Marinerade den i vanlig hederlig allround glace (eller heter det glaze kanske?)
Efter ett tag i marinad fick den ligga snyggt förpackad i folie på den nya elgrillen på ballkongen.
För att få en härlig liten fin yta fick den sedan åka ner i stekpannan en sväng. Väligt kort stund sådär.

Till den här otrooooligt saftiga firren serverades

Potatissallad med potatis (no shit?) soltorkade tomater, gräslok och ruccola. med lite olja, vinäger salt och peppar såklart.

Avocado- äpplesallad.

Stekta svettiga parikastrimlor

och lite sås med gräddfil, stenbitsrom, dill, gräslök (dock helt överflödigt med sås till det här faktiskt)

Aaaa, gott vare. Och det blev över till lunchlåda i morn också. Jag KAN verkligen inte forstätta äta ute varje jävla lunch. Det börjar synas både i plånboken och lite här och lite där.



Fick inte besked om sommarkurser idag. Oh well. Jag har ingen brådis.



Var på pangtvmöte. Ett kärt återseende. Iofs var det ju bara Linnéa och Carin (och två till där). Men det är inte så bara. Alltid kärt att träffa dom. Linnéa är värd att en hatt lyfts åt henne för sitt engagemang för pangtv. *lyfter hatten, som just nu består av en Willyskasse fylld med färgat hår*



Efter mötet tog jag en te på Fräcka Fröken tillsammans med Carin och pratade p10. För er som inte ha koll på vad fan p10 är så är det vårt sista projekt i skolan. Magisterprojektet, som är ett helt år (läsår såklart). Det sista. Och det ser ut som att det styr sin kos mot
Afrika. Jag är pepp! Pepp pepp pepp!



Nu sitter jag då här. Jag är trött. Klockan är strax efter elva. Håret är dränkt i svart färg. Axlarna lika så. Och som om jag inte hade tillräckligt på armarna så har jag även dränkt dom i svart färg.

Snart ska det sköljas ut. Och det tar tid. Och sen ska det torkas. Och det tar ännu längre tid. Och sen ska jag krypa ner och försöka somna, och det tar längst tid.



Och nu vet ni vad jag har gjort ikväll. Tack för visat intresse. Jag lyfter på Willyskassen åt er också!



Out!

Kommentarer
Postat av: Hällen

Hej Sofwi! Det är märkbart ett tag sen jag var inne på din blogg, va fin den är! Och ett mycket trevligt inlägg. Hoppas det gick bra att få bort den svarta färgen från axlarna. Den där fiskrätten låter grym, skulle också vilja ha en elgrill, men kanske allra först en ballong att ställa den på. Hatten av för alla! Kram/Häll

Postat av: Sofia

Ja visst är den fiiiin min nya blogg! :-)

2007-05-04 @ 22:18:13
URL: http://sofiawiden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback