Törnrosa sov i hundra år, hundra år, hundra år

Klockan är atm 0555. jag har varit vaken sedan 0455. och med vaken menar jag inte legat i sängen. så 0455 klev jag upp och tog ett varmt bad. och här sitter jag nu.

kunde inte sova, kan inte sova, kommer inte kunna sova. och jag som lider av kronsik trötthet, det ska bli spännande att se hur jag kommer att ta mig genom förmiddagen.

men så är det att vara kvinna. varje månad år ut och år in. jag ser egentligen inte fördelen med det. att vara kvinna alltså (inte fördelen med ägglossning och mens och allt vad det heter heller), förutom att vi överlag är mycket snyggare än killar.

med min varmvattenfyllda röda jävul på magen och med en katt på mitt bröst ska jag försöka ta och sova en liiiiten stund iallafall.


Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback