Det slutgiltiga beskedet

Så kom Telefonsamtalet.
Bråttom. Måste hinna från plats A till B. Anfådd.
Hallå?
Hej, det är Doktor X. Är du i stan eller i Norrland?
Han frågar var jag är. Det är allvarligt. Det var det sist.
Har fått provsvaren på antikropparna nu. De visar positivt.

För en sekund blev jag Thåström: Fan Fan Fan.
Inte gråta den här gången. Inte g r å t a! U've got a
super soul, baby. Var stark!

Okej, vad innebär det nu då. Rent konkret?
Paniken tar tag i mig. Forsande vatten under mina fötter. Det skär i öronen. Andas för fan! ANDAS! Stanna inte, du är bara anfådd. Andas. Det finns ingen luft. Out of air.

...kronisk....
...........................kortison....
.................medicin.....
.....20%.....

......80%....

SVART! Blackout! Totalt mörker. Kolaps. Allt jag hör är mitt hjärta som inte kan bestämma sig om det ska stanna eller gå på högvarv. Och vattnet.


Samtalet avslutades. Jag träffade upp Madde. Jag började gråta. Jag kunde återigen andas. Pappa ringde. Jag kände lugnet igen.


Nu, några timmar senare, känns det bara skönt. Paniken har övergått till en försoning med hela situationen. Efter nästan ettt halvår av oro, så kom det tillslut. Beskedet. Nu vet man. Nu kan man behandla. Det är kroniskt. Jag kommer aldrig igen få en frisk lever. Men jag kan behandla den. Så jag kan få må bra.

Äntligen.

Kommentarer
Postat av: em

Hej vännen!
Blev alldeles nervös när jag läste ditt inlägg och bara "men shit, var VAR står det vad som hänt!!!"
Vet inte, men nu vet du ju iaf vad som måste göras och kan äntligen bli hjälpt ordentligt. Skönt att du kunde få ut lite hos madde.
Tänker på dig härifrån ska du veta!
Puss och kram emma

Postat av: Sofia

Tack darl!
Puss

2007-03-04 @ 10:38:26
URL: http://sofiawiden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback