Allmänintresse

Innan jag kilar till jobbet tänkte jag fylla i en sån här lista igen. Direkt rip off från Anna

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Den glada softa stämningen på jobbet på eftermiddagen.

Vad gjorde du klockan 8 imorse:
Bytte kanal från Godmorgon Sverige på svt 1 till Morgonmix på ztv. Hade blivit less på att redan sett två nyhetssändingar.

Vad gjorde du 15 minuter sen:
Se ovan. Samtidigt borstade jag tänderna.

Det sista du sa högt:
Men Gucci, vem är det som bajsar så mycket? Det är Wilson va? Äckel.

Vad har du druckit idag:
Två glas vatten.

Vad var det senaste du åt:
Frukost bestående av fil, linfrån, solrosfrön, cornflakes och lite honung.

Vad var det senaste du köpte:
En dammsugare. Tyvärr har den mesta upphetsningen lagt sig vid det här laget.

Vad är det för färg på din ytterdörr:
Typ valnötsbrun. Ganska fin faktiskt.

Vad är det för väder hos dig just nu:
Temp 3°C, Nederbörd/timme: 1.2 mm
Solupgång kl.05:55 05:55Solnedgång kl.18:1118:11
Godaste glassmaken:
Ooooh, glass. Godaste glassmsken är den smaken man känner precis då man stoppat den i munnen.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: 
Been there, done that.

Sover du tungt:
Jag är alltid tung. Men jo vars.

Drömmer du mycket:
Flitiga bloggläsare lär ha full koll på att jag fascineras av mina drömmar. Fem minuter varje morgon spenderas åt att komma ihpg och försöka tolka drömmarna. Men som svar på frågan så drömmer jag lika mycket som alla andra.

Mardrömmar:
Ofta i realtion till det verkliga.

Det första du tänker på en "bra" morgon:
Att det är underbart att få vakna av sig självt och vara pigg. Det är bara dom mornarna som är bra.

Det första du tänker på en "dålig" morgon:
fan fan fan

Vilket ämne var roligast i skolan:
I've always been a sucker för svenska. På gymnasiet kom nog psykologi ganska högt upp på listan av ämnen jag inte gärna skolkade från.

Trivs du med ditt jobb:
:-)


Favoritklädsel:
Mysbyxor De Luxe.

Favoritlåt just nu:
Någon gav mig "När vi gräver guld i usa" på hjärnan häromdagen. Med tanke på mittständiga (dock tysta)nynnande på den hela kvällarna är det lätt att min kropp tror att det är den. Men ICKE! Favolåten just nu är nog.... hmm.. Ladylike.

Vad ser du om du tittar åt höger:
Rakt åt höger ser jag en vägg, på vägen dit hinner jag uppfatta ett fönster och en soffa.

Vad gör dig glad just nu:
Life.

Vad ska du göra härnäst:
Skynda mig till jobbet, eftersom listan tog längre tid än jag trodde.

Höger eller vänsterhänt:
Vänterhänt ju. Men det är väl bara skriva jag gör med vänster. Resten tar högern hand om.

Humör just nu:
Tjoho, liksom.

Favoritgodis:
Rabarberstänger + jag = ♥

Kläder just nu:
Mysbyxor och mysmynkjacka i grå fejkplysch. Jackan har en väldigt fin puffärmdetalj.

Musik just nu:
 Steven Marley feat. Damien "JR Gong" Marley rockar atm på ztv. Dom är inte Bobban, hur mycket de än vill.

Sommarplaner:
Jag har i ett tidigare inlägg fint radat upp sommarens to dos. Men det innfattar iallafall Sweden Rock och USA.

Hur många kuddar sover du med:
En. Ibland ingen.

Spelar du nåt instrument:
Gjorde karriär inom tenorblockflöjt ett tag där. efter att stoppat upp deni frökens stjärt för en guldtia gav jag upp. Piano har jag roat många gamla tanter med på sommarjobbet på ålderdomshemmet. Just nu är projektet att lära mig spela gitarr.

Morgon- eller natt människa:
Natt natt.

Vem/vilka är viktigast för dig:
De som kan tillföra något i mitt liv. (energi, närhet, love osv)

Bio eller promenad:
Promenad. Än fast jag är en sucker for movies. Men prommisar är mys. Inför helgen säger jag dock helre Bio.

Är du kittlig:
Jag var. Men inte nu längre. Men på knäna och rumpen äre fortfarande läskigt kittligt.

Snarkar du:
Ibland. Om jag har för många kuddar.

Stjärntecken:
Vattuman.

Äckligaste insekten:
Är spindel en insekt?

Om du fick välja en superkraft, vad skulle det vara:
Flyga. Alltid. Jag kan redan göra det. Men jag berättar inte för er hur jag gör.

Vad vill ju jobba som:
Oj, producent, fotograf, klippare, reporter osv osv...

Stökigt eller välstädat:
Det är stökigt, men jag preffer välstädat.

Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump:
Men ja ju. Det är klart.

Gillar du att sjunga:
Det är lite min grej kan man säga.

Anser du att du är stark:
Utan tvekan starkast i stan. Nä, men på riktigt, jag är grymmt stark!

Vad gör du om du får hicka:
Jag minns inte, för då är jag oftast rätt packad.

Vad längtar du efter mest just nu:
Att få nåt vettigt gjort. Men så är det ju fredag också...


Hjälp vad det här tog tid. nu är jag sen. gotta run.

peace!

Kommentarer
Postat av: Gong

Du vet väl att Sweden Rock håller till i Norje, en liten håla mellan Karlskrona och Kristianstad, åkte förbi där när festivalen var igång på högvarv 2006, de hade jävligt tur med vädret då!

Hälsa på oss i södra Sverige om ni ändå är i trakterna i sommar vettja!

Postat av: Sofia

Yay, om du kikar på listan jag skrev på bloggen någång i februari så ser du att besök hos dig och nicke finns med i planerna. :-)

2007-03-23 @ 20:13:32
URL: http://sofiawiden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback