nä, jag ids inte komma på nåt här idag.

Kort bakgrundsinfo: För två veckor sedan åkte jag upp till Björna. Innan dess hade det regnat och bara varit skitväder i norrköping i en månad, medan det hade varit helt regnfritt och sol där uppe i drygt en månad.

Ja, sen åkte jag alltså upp, och regnet började där, och solen dök upp i norrköping.

För ett par dagar sedan kikade jag på Rapport där de har en liten tävling mellan olika städer om antalet soltimmar i landet efter midsommar. Fram till och med för två veckor sedan toppade Umeå listan (8 mil norr om Björna), och Norrköping låg jävla långt ner. Och förra veckan så hade Umeå minst soltimmar, medan Norrköping låg på andra plats tätt efter Visby!

Jävla skit!

Oh well, nu är jag iallafall tillbaks i Norpan och regnet har återigen hittat hit. Najs. Pratade med pappan i telen, där skiner solen. Jaja, jag fick iallaflal två, tre dagar sol där uppe. Men inget bad blev det.


Kom alltså hem hit i natt. Wilson, den yngsta katten är sjuk. Han spyr grönt vatten och vägrar äta eller dricka. I vanliga fall äter han vad som helst när som helst. Och förmodligen är det väl det han gjort nu, käkat nån blomma eller nåt. :-(

Det blir inget Skåne i veckan. En annan gång kanske. Så vi veckan blir det bara schlapping och en dagsutflykt till Stockholm.

Nu ska jag kila till jobbet och dricka kaffe. Jag har ju trots allt fått förlängning på mitt passerkort för just kaffedrickning, så varför inte passa på.

Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback