Jesus Camp vs. Pro Choice

Fy fan. Sitter och kikar på en dokumentär på tvåan. Jesu Camp. Jag har inget som helst problem med religion. Jag tycker också att det kan vara riktigt hälsosamt att tro på något/någon. Själv tror jag på något som är beyond att sätta ord på. Heter det Gud? Det vet jag inte. Kyrkan går jag iallafall till ibland. Typ, på julottan och pingst. Jag är även döpt i kyrkan, och konfirmerad. Men inte så mycket mer.

Anywas, den här dokumentären då. Så sjukt tragiskt. Det är en gäng kids i usa som är på något form av jesusväckelsehallelujaläger. Nu står de och skriker om att arborten måste stoppas. De gråter och är hysteriska medan en minst lika hysterisk man visar små dockor på foster i dess naturliga storlek genom de första 14 veckorna typ. Vad FAN, säger jag! Hur ska små barn som inte ens vet vad de själva heter veta vad abort innebär, och hur viktigt det kan vara för en människa? Stackare, som låter sig hjärntvättas.

Nu pratar de om humosexuallitet. Det står i bibeln, som är den enda rätta boken, att det är fel. Därför måste man ha grundvärderingar i sitt hem, lika så i hela landet, som man följer. Däribland ang. homosexuallitet och att det är fel. De måste låta striden börja. Striden för frihet. Vilken jävla frihet? Loosers.

På det här campet så tränas de alltså att delta i Guds armé. Och strida för att få USA på fötter igen och ta tillbaks kyrkan inflytande i landet. De tycker att det är coolt med martyrer som dör för Guds skull. De vill bli Guds krigare. Lyda hans vilja. Det mest patetiska är att det dras in politik (ska jag säga, som var med i unga örnar och hade hur kul som helst). Man knuffar dem till den mest extrema kristna högern ever. En sjuåring ska inte behöva bry sig om vem som är ledamot i Högsta Domstolen, och huruvida den personen är Pro-Choice eller Pro-Life.

När ska de lära sig att skaffa egen vilja om de inte lär sig det nu?


Hohoooo, det är blev ett flummigt inlägg. Nu slutar jag, för nu ska jag se klart på den här dokumentären där de nyss sa att Sverige är det minst religiösa landet i världen. Didn't know that.


Kommentarer
Postat av: Killen

Såg också den. Tur att det ljusår ifrån Svenska kyrkan.

2007-07-30 @ 17:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback