Det är paradoxt det där, hur det kan vara smart att göra något dumt. Hoppas bara att det inte råkar vara tvärtom.




Så har jag bestämt mig. Det blir inget Afrika för min del. Hur mycket jag än hade velat jobba med två härliga tjejer, och hur kul det än hade varit att göra en dokumentärfilm så kändes det inte rätt.

Jag var tvungen att lyssna på mig själv. Magkänslan sa ifrån. Huvudet sa ifrån. Hjärtat lika så. Med lite hjälp på traven tog jag tag i det hela och bestämde mig och gjorde någon annan besviken. Det var inte det lättaste.

Men så är frågan nu; vad är nästa steg? Vad fasiken ska jag göra under mitt sista år på utbildningen? Jag vill fortsätta jobba, göra praktik, göra tv. Men var? När? Hur? Hjärnstorm är slut, och så vitt jag vet så känner jag inte till någon produktion på svt här i stan som sätter i gång i höst. Blir det Stockholm då? Och än en gång - var? Eller ska jag kanske skriva på hösten och producera på våren? Ja! Det fungerar ju. But yet again - VAR?

Jag lämnade en trygghet utan att ha någon som helst back up plan. Det är nu jag måste lita på magen - att det ordnar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback