Amaretto, Surströmming och Ben & Jerry's

Jag och Baby kikar på kök. Vi ska flytta. Till nåt mindre. Mysigare. Tydligen uppfattades det från vissa att vi skulle separera. Men det kan jag inte förstå. Snarare binder man sig ju ännu mer eftersom vi (okej, han) faktiskt köper något! (okej, det kan ha att göra med att jag kanske ska flytta till sthlm och veckopendla, men hey).

Hur som helst, det här köket då, det är ju viktigt att båda är överens. Därför har jag kommit på en lösning på problemet. Kodord. För att slippa tjaft. Amaretto, det är någonting baby loves, och jag verkligen avskyr. Det är det värsta jag vet. Surströmming, det är något jag loves och han av någon konstig anledning spyr av. A, det betyder att om något är amaretto/surströmming så måste det strykas omedelbart, även om den ena verkligen älskar det. Däremot, finns det ju saker vi båda loves. Det får vara Ben & Jerry's.

Verkar det krångligt? Ja men vilken tur att det är bara är vi som ska använda oss av det här då. Och det har verkligen funkat. Jag är så jäkla smart. Vi hittade nämligen ett Ben & Jerry's-kök. Men så kom ett golv med amarettovarning som förslag. A, då gick ju inte det. Så blev det ett surströmmingförslag. Det funkar ju inte heller. Men så hittade vi ett Ben & Jerry's-golv tillslut också. Och då är det ju bara jättebra.

Kanske vi ska hitta en lägenhet först. Men på torsdag är det visning på en rätt najs (dvs. ganska ful så att man kan göra om på sitt eget sätt).


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men oj, va ni e kluriga! Flytta alltså. Spännade! Närmare hitåt hoppas jag?! :)
Hoppas vi ses on freitag! Kram.

2007-08-02 @ 10:45:06
Postat av: Sofia

Yeah! :-) Klurigt is the new black. :-)
Härligt initiativ om fredagen du! Har du hört om förlängningen fredan då? Dvs eftermiddagen på uteservering med öl och vin och cigg eller coke eller vad man vill. För att sedan gå prideparad till där nu tjejkvällen ska vara. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback