Såndär pillsöndag

Idag är det söndag. Det känns mysko att inte ha den där söndagsångesten som brukar infinna sig då man sådär mitt på dagen börjar inse att ledigheten gick lika fort även denna helg.

Anyways, idag är det en sån där lagom slapp söndag. Pappa har lärt mig att "man ska int ärbet på söndan, men å pula på gå bra". Så vi pular på med gästrummet. Det blir så fiiiiiiiint då det är vitt. Ska posta bilder sedan.

Men nu äre en liten paus från pillandet. För nu är det störtlopp på G. :-)

Over and out

Kommentarer
Postat av: Hällen

Hörrudu Sofwi. Har du tänkt på att/eller snarare vet du att "pula" som många svenskar använder som en synonym till pyssla faktiskt betyder "knulla" på norska. aj aj aj. Hoppas gästrummet blev fint

2007-02-12 @ 11:44:52
Postat av: Sofwi

Hördu Hällen, det vet jag. Och då kan jag passa på att berätta om då mamma pratade med sin norska vän som flyttat till grannbyn. Hon undrade vad mamma och pappa gjorde, ifall dom var hemma och hon kunde komma och hälsa på. Och mamma svarade glatt: Jajamän, det är bara att komma förbi. Vi pular och har oss. Oj, då ville ju inte Sonja störa. Men mamma insisterade. Det hela missförståndet reddes skrattandes ut senare samma dag över en kopp kaffe på altanen. :-)

2007-02-12 @ 11:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback