Min fösta dag på SVT

Så har jag avklarat min första praktikdag. Japp, jag vet, jag skulle inte börja förän första mars. Men jag kom till svt i morse kl 9. Kom därifrån kl. 17.30.


Syfte: Diskutera min plats i det hela. Och få hänga med på ett kort möte.

Resultat: Hängde med på "mötet". Visserligen var det ett möte. Men det var ett planeringsmöte för program 6  och 7. Programledaren hade skrivit manus tillsammans med den kreativa produdenten. Utifrån det gick vi igenom varje del och dess moment. Plats. Medverkande. Rekvisita.

Själv kom jag på en grej till program 6 som löste en hel del problem (och iofs skapaden en del, men det blir bra iallalfall) :) Mitt första steg mot tv-producent! Tjihoooo! :-)

Efter att ha spenderat en hel förmiddag på svt blev det lunch smhi, för att sedan återvända till svt.
Vi pratade och planerade och allt var himla trevligt. Tröttande. Men trevligt.

(Insåg idag att tv-världen består av en massa P. Mötet idag bestod av Producenter, Programledare, Projektledare. Sen finns det ju en massa fler P också.)

Allt känns så himla braaaaa. De fyra jag hängde med i dag var verkligen skittrevliga, och de tre jag ännu inte träffat vet jag är trevliga. :-) Det ska bli riktigt skoj att göra det här. Men jag tror att det kommer att bli tufft. Och mycket att göra. Men det är bara att köra på. Och tuta nu och då.



Vi ses!

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback