Grävande journalistik

nä, det är väl inte alls riktigt det jag sysslar med just nu, men vad jag gör är att försöka ta reda på vem "Diddi" är som gjort mitt supercoola halsband.

Jag gick till Sisters igår för att fråga ifall de viste mer om vad/vem "Diddi" var. Och de han viste var att det är nån tjej från norrland. typ östersund, men ändå inte östersund, "men nåt sånt" som gör dem och att hon inte är särskilt etablerad, än.

Tänkte att hon kanske var från Örnsköldsvik, (min hemstad), för det är ju en del som blandar ihop övik och östersund. Anyways, började känna igen namnet mer och mer. Så  jag ringde till mor och far och tänkte att de kanske skulle ha koll. Okej, inte pappa kanske, men mamma brukar ha rätt koll på det där med lokala förmågor, speciellt då det gäller smycken. Och jo, för inte så länge sedan hade det varit en artikel om nån Diddi i tidningen. Hon gör tydligen kläder också. Så... kan det vara så? Att mitt fina halsband kommer från en öviksbrutta. how sweet wouldn't that be?

Men, jag har som sagt fortfarande egentligen ingen koll på om det är så. Så om nån vet nåt mer om märket (Diddi) bakom mitt halsband, så hojta till!

/s

Kommentarer
Postat av: Emms Nihlén

Hej! Av ren slump stötte jag på inlägget om diddi- smyckena. Och jag har lite info här. Det är nämligen så att det är min mamma som är grundare/designer till "diddi". Hon är tyvärr verken från örnsköldsvik eller någon annan stanns i norrland, utan från helsingborg, men bosatt i göteborg. Men det är rätt sweet ändå!
Här är lite mer som kanske är kul att veta. Diddi är hennes (min mammas) mellannamn därav märkets namn. Hon började med att köpa lite pärlor och pyssla med hemma men upptäckte snart att detta var något hon ville hålla på med och startade då "diddi", vilket nu är snart 1 år sedan.
So now you know! Och jätte roligt att du gillar ditt halsband!

2007-04-23 @ 14:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback