Dags att börja sy

I ett tidigare inlägg (det funkar fortfarande för mig att länka) skrev jag om en ny outfit jag hade på G som jag ville ha. Och ritade en jättefin teckning i paint. Eftersom jag förmodligen never ever kommer att hitta den där bruna tyllkjolen jag vill ha, så får jag helt enkelt ta tag i det själv, och sy min egen. Så idag var jag och mamma på en alldeles überbra sy- och stickabutik där jag hittade billigt och bra tylltyg i precis rätt brunfärg. Så fanns det en massa fina band som man kan dekorera den med. Som små detaljer liksom.

Men nu gäller det bara att rita ett bra mönster.Okej, till en tyllkjol kanske det inte behövs ett sådär jättenoga mönster. Men jag syr ju liksom inte kläder varje dag direkt. Så lite koll vill jag har. Saken är den att jag inte vill ha en sån där tanig platt kjol. Utan det ska vara stor och plufsig med mycket rynkor och lager.

Så ÄR det nån som har ett riktigt najs mönster som ligger hemma och skräpar, så säg till!

Kommentarer
Postat av: Hällen

okej baby
Nu hjälper du mig med min blogg, hemma hos dig, next week å så kör vi WEE samtidigt. Vill klappa katterna och umgås med dig. Jag har erfarenhet av tyllkjolar, det ska vara morsor till dem, helst barska, men en snäll funkar också. Jag är imponerad av ditt skarpa sinne och goda smak/Hällen f.n projektansvarig

2007-02-22 @ 00:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback