Vilse i Norrköping

Nu har jag faktiskt bott i den här stan i, hmm, drygt 3 år. Känner mig hemma här, både i hjärtat och rent lokalsinnigt (?). Jag tycker att jag har koll på gator hit och korsningar dit.

Men så idag. I almanackan står det "provtagning på Väven". Väven. Min nya vårdcentral. Den jag fick då jag flyttade. Jajamän. Hej Eniro (för jag har fortfarande inget Internet hemma), kan jag få adressen till vårdcentralen Väven i Norrköping? Jajamän. Hantverkaregatan 51? Okej. Toppen.

Var fan ligger Hantverkaregatan nu igen? Upp mot stan va? Eller, fast, kanske är det ner mot Nya Torget? Hmmm. Jag gick och gick och gick. Fram och tillbaks och runt och snett. Ska det vara så svårt?

Hej Eniro, jag ska till Hantverkaregatan 51. Vilken gata korsar den adressen med? S:t Olai Kyrkogata? Ja men va bra, det är ju där jag är. Hej då.
Nej men vänta nu, det här känns fel. Jag gör ett nytt försök.

Hej Eniro, kan jag få adressen till vårdcentralen Väven i Norrköping? Hantverkaregatan 51? Okej, och vilken gata korsar den med? Kristinagatan. Japp. Den gatan. Vart i hela världen ligger Kristinagatan?

Hej Eniro. Var ligger Hantverkaregatan i Norrköping? Om jag vill ha en karta skickad till min mobil? Absolut. Jättegärna! Toppen! Jag är grymm på det där med kartor faktisikt. Jag och Tina Törner. Som systrar. Nästan.

Men, ja, det är självklart ett men. Kartan sa mig inte ett enda. Då de enda gatorna som var utmärkta på kartan var... tadaaa: Kristinagatan och Hantverkaregatan. Do'h!

Tillslut. Efter en halvtimme var jag framme vid Väven. Något som nästa gång, då jag vet var det ligger, kommer att ta max två minuter. Det var liksom ett kvarter från min kära nya snygga lägenhet.

Kommentarer
Postat av: kalaskulla

men för ja inte kan göra eeeegen! ska bjuda anna på luciagryta ikväll. vitt vin och sen pepparkakor med blåmögelost till efterrätt. det du! nu ska jag ut och vara virrig. ska försöka utöka min handlingsrepertoar utanför alviks gränser. måste måste hitta willys.

2007-12-06 @ 11:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback