Ett öga rött

Okej. Ibland blir allt bara fel. Som imorse tillexempel.

Sätter i linser som legat i snapsglas i en vecka. Linsdosan har nämligen varit spårlöst försvunnen sedan flytten. Anyways, ordörda en hel vecka, i snapsglas fyllda med linsvätska som avdunsdat satte jag in dem i ögonen. Ouch. Aj. Aj. Oh well, efter en stund la sig svedan och det kändes helt okej.

Sedan är det dags för sminkningen. Vässar kajalpennan och börjar måla. AAAAAAJ! En träflisa från pennan har lagt sig på linsen. Men så rann den bort av tårarna som hejdlöst  sprutade.

Springer iväg till frissan för att få luggen ansad. Och AJ igen. Ett litet hårstrå har fastnat under linsen. Samma som fick utstå träflisan 30 minuter tidigare. Blink blink blink och hårstrået var borta.

Nu känner jag mig allmänt misshandlad i ögat och ser nog inte så fräsh ut som jag hoppades på att jag skulle göra idag.

image186

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback