2002-2003 was a pretty unique period of your life

Jaahaaa, om 6 timmar sätter oss jag och baby i bilen och åker till Arlanda för att äntligen komma iväg till usa. Jag längtar så. Men samtidigt känns allt väldigt surrealistiskt att få komma tillbaks.

En vis man sa till mig tidigare idag:

I am sure you are going to remember New York, Washington, Arlington, Georgetown all in a certain way - 2002-2003 was a pretty unique period of your life - but I am afraid that things are just going to seem "small" and "ordinary" when you see them/us all again. Keep your expectations low and you won't be disappointed. I just don't want you to be disappointed if you feel like you are not feeling the same "magic" you experienced back when you were 19 - we can all only be 19 or 20 once in our lives...  ;-)

Och han har ju så rätt så rätt. Jag är faktiskt fullt medveten om att jag kanske inte riktigt ser på saker på samma sätt nu som då. Men hur det än är så är jag rätt säker på att jag fortfarande kommer att beundra och förföras av  Starbucks, Papa Johns och Soho. :-)

Nu ska jag försöka sova lite här. Sedan lämnar jag Sverige för ett tag. Inte länge, men ett tag.



image135
Soho 1980, foto: Anita Boldt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback