Orkan, strömlöst och ganska spännande

Så var man framme i Björna. Det var då en ganska intressant resa. Det blåste liksom. Ganska mycket också. 30m/s. Jag är helt nollställd då det gäller vind och styrka osv, men tydligen är det ganska hårt. Orkanvindar sägs det. Det innebar att Höga Kustenbron var avstängd och att vi därmed vi ta en låååååång omväg, så att vi fick slut på soppa och preciiiiis tog osss till en mack, som hade strömavbrott och därmed ingen bensin avalible heller. Hepp. Ja men en mil till nästa mack då. Det gick fint. Vi tog oss dit. Strömavbrott = det går inte att tanka där heller. Det är ju inte sådär jättebra teknik det där tycker jag då ra.

Anyways, ett sista försök att åka ännu en mil, till ullånger, där skulle det visst finnas både ström och bensin. och det gjorde det ju. och vi slapp bli ståendes mitt på e4 resten av dagen. Det blev ett litet spännande äventyr, och att se saker flyga runt i luften var ju också ganska skoj. Men jag kände mig trygg hela tiden, för jag visste att om vinden skulle ta tag i bilen och dra med den upp i luften, då skulle Clark Kent iklädd trikåer komma och rädda oss.

Nu ska jag ringa lite folk vars livsmål är att vara med i tv. Den ni! Sen blire helg för mig.


Kommentarer
Postat av: M

Glad Påsk!!
Jag är helt ensammen här när alla ni är hemma och lullar!
Puss å kram

2007-04-06 @ 00:00:08
Postat av: Hällen

Wow!

Värsta McGyver-upplevelsen...va spännande! Det var modigt gjort att åka vidare. Jag var McGyver i våras när jag fiskade upp emmas solisar ur strömmen med hemmagjort spö, och Troen när hon talade lugnande med galningen på sexan, remember??? Torsdag kram???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback