Då jobbet på tv kan komma till nytta

Imorn åker jag uppåt norrut. Det ska bli fint att få andas lite friskluft igen. Och bilresan upp, och ner, är som vanligt halva nöjet. Jag säger som pappas faster, eller vem det nu var, Jag skulle kunna åka bil till världens ände.

Det ska ätas, som alltid, och sovas, och vilas, och promeneras, och fiskas och solas, och bara varas. Så härligt. Sen ska det tvättas också. Mamma har sagt att jag bara måste ta upp alla smutstvätt, som nu består av flera proppfulla tvättkorgar med lakan och handdukar och jackor och annat sånt som man alltid skjuter upp på vid varje tvättillfälle, eftersom det knappt är så att kläderna man måste tvätta ryms. Som tack för hjälpen ska mamma få ett paket tvättmedel, Skona even, high quality, som jag i min tur fått från jobbet. Är det inte lite trevligt vilka bonusar man får av att jobba på tv? Häromdagen kom jag hemsläpandes med tre paket flingor, ett paket kaffe, två förpackningar mörk choklad och tre förpackningar tvättmedel. Skattefusk? Vad vet jag! ;-)

Speaking of skatt, jag får tillbaks på skatten iår igen. en ganska fin summa som man kan säga betalar min flygresa till och från le states. sweeeeeeet.



Kommentarer
Postat av: Anna Tweddell

Kompis, såg du är på väg norrut. Hör av dig om du har tid över för en kopp kaffe eller 14. Vore skoj att se dig igen! 070-2071736 same same. puss

2007-04-04 @ 09:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback